måndag 19 oktober 2015

Denna söta Uggla tänkte jag göra med barnen i veckan. Vi jobbar denna vecka med bokstaven U och tänk så fint det kommer att bli i vårt träd i klassrummet när det fylls av Ugglor. 
Ta en toarulle och måla i valfri färg, vik ner ovandelen innan du börjar att måla. Härligast blir nog med färgglada Ugglor men jag väljer alltid att göra något diskret när det kommer till prototyper eftersom jag vill se barnens egna färgsättningar. Jag har märkt genom åren att om man som pedagog gör "för fina" saker så hämmas barnen och tycker inte att deras egna verk är något att ha. Ofta kan kommentarer som "jag kan inte lika fint som du" komma och det vill vi ju inte främja. Stärk självförtroendet genom att ta ett steg tillbaka😊
Idén hittade jag som med mycket annat här på Pinterest!


Titta så fint det blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar